Lionsclub Zeewolde

Polderrally trekt belangstelling van jong en oud

De Lionsclub Zeewolde organiseerde zaterdag 7 juni alweer de zevende editie van de polderrally, die daarmee een niet meer weg te denken onderdeel is van de jaarlijkse evenementenkalender van Zeewolde. “Ook bij deze editie zullen Zeewoldenaren, die om fysieke of mentale redenen best weer eens een leuke dag kunnen gebruiken, plaatsnemen op de bijrijdersstoel van zo’n indrukwekkend voertuig”, aldus een van de organiserende Lions.

En indrukwekkend wáren ze. Van liefdevol rijklaar gemaakte Old Timer tot nagelnieuwe bolide en alles daar tussenin, het stond tegen 10.30 uur keurig in het gelid op het Raadhuisplein, klaar om iemand op de bijrijdersstoel blij te maken. Nog wel wat frisjes was het, en voor de gelukkige die plaats mocht nemen in een cabrio was een extra bodywarmer geen overbodige luxe, maar verder was het weer perfect voor een toertochtje door de polder en daarbuiten. Voor het startsein werd gegeven mocht de jeugd zich nog even vergapen aan al dat moois. “Papa, dat is een Ferrari!”

De rit voerde in de ochtend over de dijk naar het oude land, waar na een route langs Uddel en Garderen uiteindelijk verzameld zou worden op de parkeerplaats bij het stoomgemaal van Nijkerk. Na de lunch werd het met recht een Polderrally, want de Nijkerkerbrug was vlakbij, Almere ook niet ver, en via de Almeerse buitenwijken en de ‘vogelbuurt’ van het Zeewolder buitengebied kwam de eindbestemming in zicht: het autorestauratiebedrijf Classic Mike. Smullen voor autoliefhebbers… Het motto ‘Lions helpen!’ werd weer eens overtuigend in praktijk gebracht.

De meerijdende deelnemers hadden een heerlijk dagje, en dat gold niet minder voor de welwillende chauffeurs. Zoals gebruikelijk bij Lionsclub Zeewolde zal het batig saldo van georganiseerde evenementen, dus ook van de Polderrally, worden geschonken aan goede doelen. Want Lions helpen.

Bron: Zeewolde Actueel